Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту

опубліковано 3 трав. 2019 р., 04:47 Секретар сільради   [ оновлено 6 трав. 2019 р., 05:04 ]
Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту
проекту рішення Рожівьсокї  сільсьскої ради Броварського району Київської області
"Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на 2020 рік"

    Проект  рішення  Рожівської  сільської  ради  Броварського району Київської області "Про встановлення  ставок  та  пільг  зі   сплати   земельного  податку  на  2020  рік"   розроблено сільською радою.
    Мета  проекту:  приведення   нормативного   акта  у  відповідність  до  змін   у   чинному законодавстві  у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 24.05.2017 №483 "Про  затвердження  форм  типових  рішень  про  встановлення  ставок  та  пільг  із  сплати земельного податку  та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки".
     Проект спрямований на встановлення місцевих податків і зборів, визначення об'єктів оподаткування,  платників податків і зборів, задоволення потреб громадян та суб'єктів  підприємницької діяльності в здійсненні господарської діяльності, що створює передумови для соціально-економічного розвитку територіальної громади. 
     З текстом проекту рішення та аналізом регуляторного впливу можна ознайомитиcь:
     - в мережі Інтернет за посиланням - www.rozhivka-rada.gov.ua
     - у Рожівській сільській раді Броварського району Київської області: вул. Слави, 17,     тел. (045-94) 5-63-80, 39-2-71.
      Зауваження та пропозиції приймаються у письмовому та/або електронному вигляді на   e-mail: sekretar@rozhivka-rada.gov.ua впродовж одного місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного впливу на офіційній сторінці сільської ради в мережі Інтернет.

РОЖІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БРОВАРСЬКОГО РАЙОНУ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

  

ПРОЕКТ   РІШЕННЯ

Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2020 рік

 

     Керуючись абзацами другим і третім пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України та   пунктом   24  частини  першої  статті  26  Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”,   враховуючи   рекомендації   постійної   депутатської   комісії сільської ради з питань бюджету,  фінансів,  соціально-економічного  розвитку,  комунальної власності, транспорту, регуляторної політики та торгівлі,  сесія сільської ради

В И Р І Ш И Л А:

   1.Встановити на території Рожівської сільської ради Броварського району Київської області:

1) ставки земельного податку згідно з додатком 1;

2) пільги для фізичних та юридичних осіб, надані відповідно до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України, за переліком згідно з додатком 2.

  2.Оприлюднити це рішення на офіційному веб-сайті Рожівської сільської ради www.rozhivka-rada.gov.ua

  3.Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань бюджету, фінансів, соціально-економічного розвитку, комунальної власності, транспорту, регуляторної політики та торгівлі.

  4.Рішення набирає чинності з 01.01.2020 року.

 

Сільський голова                                                       С.Д.Величенко

     с.Рожівка

____  _____________ 2019 року

 № _____ - ____ –УІІ                                                                                                                                                                                                                                                                                     

 

                                                                                                               Додаток 1

 

                                                                           ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                       рішенням №____-____-VII сесії

                                                                             Рожівської сільської ради від __.__.2019  

  

                              Ставки земельного податку

 

Ставки встановлюються на  2020 рік та вводяться в дію з 1 січня 2020 року 

 

Адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється дія рішення органу місцевого самоврядування:

Код області

Код району

Код КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади  

32

212

3221287001

с. Рожівка

32

212

3221287000

Рожівська сільська рада

 

 

Вид цільового призначення земель2

Ставки податку3
(відсотків нормативної грошової оцінки)

за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження)

за земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено

код2

найменування2

для юридичних осіб

для фізичних осіб

для юридичних осіб

для фізичних осіб

01

Землі сільськогосподарського призначення

01.01

Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва4

1,000

1,000

1,000

1,000

01.02

Для ведення фермерського господарства4

1,000

1,000

1,000

1,000

01.03

Для ведення особистого селянського господарства4

0,500

 

0,500

1,000

1,000

01.04

Для ведення підсобного сільського господарства4

0,500

0,500

1,000

1,000

01.05

Для індивідуального садівництва4

0,500

0,500

1,000

1,000

01.06

Для колективного садівництва4

0,500

0,500

1,000

1,000

01.07

Для городництва4

0,300

0,300

--

--

01.08

Для сінокосіння і випасання худоби4

--

0,500

--

1,000

01.09

Для дослідних і навчальних цілей

--

--

1,000

--

01.10

Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства

--

--

1,000

--

01.11

Для надання послуг у сільському господарстві

--

--

--

--

01.12

Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції

--

--

--

--

01.13

Для іншого сільськогосподарського призначення

--

--

--

--

01.14

Для цілей підрозділів 01.01-01.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

02

Землі житлової забудови

02.01

Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)4

--

0,1000

--

--

02.02

Для колективного житлового будівництва4

--

--

--

--

02.03

Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку

--

0,1000

--

--

02.04

Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання

--

--

--

--

02.05

Для будівництва індивідуальних гаражів

--

--

--

--

02.06

Для колективного гаражного будівництва

--

--

--

--

02.07

Для іншої житлової забудови 

--

--

--

--

02.08

Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

03

Землі громадської забудови

03.01

Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування4

--

--

--

--

03.02

Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти4

--

--

--

--

03.03

Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги4

--

--

--

--

03.04

Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій4

1,000

--

--

--

03.05

Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування4

--

--

--

--

03.06

Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів4

--

--

--

--

03.07

Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі

1,000

--

--

--

03.08

Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування

--

--

--

--

03.09

Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ

--

--

--

--

03.10

Для будівництва та обслуговування будівель ринкової  інфраструктури

--

--

--

--

03.11

Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки

--

--

--

--

03.12

Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування

1,000

--

--

--

03.13

Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування 

--

--

--

--

03.14

Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС4

--

--

--

--

03.15

Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови 

1,000

--

--

-

03.16

Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

04

Землі природно-заповідного фонду

04.01

Для збереження та використання біосферних заповідників

--

--

--

--

04.02

Для збереження та використання природних заповідників4

--

--

--

--

04.03

Для збереження та використання національних природних парків4

--

--

--

--

04.04

Для збереження та використання ботанічних садів4

--

--

-

--

04.05

Для збереження та використання зоологічних парків

--

--

--

--

04.06

Для збереження та використання дендрологічних парків

--

--

--

--

04.07

Для збереження та використання парків - пам’яток садово-паркового мистецтва

--

--

--

--

04.08

Для збереження та використання заказників

--

--

--

--

04.09

Для збереження та використання заповідних урочищ

--

--

--

--

04.10

Для збереження та використання пам’яток природи

--

--

--

--

04.11

Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків

--

--

--

--

05

Землі іншого природоохоронного

 призначення

 

--

 

--

 

--

 

 

--

06

Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватися для профілактики захворювань і лікування людей)

06.01

Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів4

--

--

--

--

06.02

Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів

--

--

--

--

06.03

Для інших оздоровчих цілей

--

--

--

--

06.04

Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

07

Землі рекреаційного призначення

07.01

Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення4

1,000

1,000

--

--

07.02

Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту4

--

--

--

--

07.03

Для індивідуального дачного будівництва

--

--

--

--

07.04

Для колективного дачного будівництва 

--

--

--

--

07.05

Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

08

Землі історико-культурного призначення

08.01

Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини 

--

--

--

--

08.02

Для розміщення та обслуговування музейних закладів

--

--

--

--

08.03

Для іншого історико-культурного призначення

--

--

--

--

08.04

Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

09

Землі лісогосподарського призначення

09.01

Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг 

1,000

--

1,000

 

09.02

Для іншого лісогосподарського призначення

1,000

--

1,000

--

09.03

Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,000

--

1,000

--

10

Землі водного фонду

10.01

Для експлуатації та догляду за водними об’єктами

1,000

--  

--

--

10.02

Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами

1,000

--

--

--

10.03

Для експлуатації та догляду за смугами відведення

--

--

--

--

10.04

Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами

1,000

--

--

--

10.05

Для догляду за береговими смугами водних шляхів

--

--

--

--

10.06

Для сінокосіння

--

0,500

--

--

10.07

Для рибогосподарських потреб

--

--

--

--

10.08

Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей

--

--

--

--

10.09

Для проведення науково-дослідних робіт

--

--

--

--

10.10

Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд -

--

--

--

--

10.11

Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів

--

--

--

--

10.12

Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

11

Землі промисловості

11.01

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами 

--

--

5,000

--

11.02

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості

1,000

1,000

5,000

5,000

11.03

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

1,000

1,000

5,000

5,000

11.04

Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води)

1,000

--

5,000

--

11.05

Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

---

--

12

Землі транспорту

12.01

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд залізничного транспорту

1,000

--

5,000

--

12.02

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд морського транспорту 

--

--

--

--

12.03

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту 

--

--

--

--

12.04

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства4

1,000

--

5,000

5,000

12.05

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд авіаційного транспорту

--

--

--

--

12.06

Для розміщення та експлуатації об’єктів трубопровідного транспорту

--

--

--

--

12.07

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд міського електротранспорту

--

--

--

--

12.08

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій

1,000

--

5,000

--

12.09

Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту

1,000

--

5,000

--

12.10

Для цілей підрозділів 12.01-12.09 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

13

Землі зв’язку

13.01

Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій

--

--

--

--

13.02

Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку

--

--

--

--

13.03

Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку

1,000

--

--

--

13.04

Для цілей підрозділів 13.01-13.03, 13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--

14

Землі енергетики

14.01

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій 

1,000

--

5,000

--

14.02

Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної та теплової енергії

1,000

--

5,000

--

14.03

Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

1,000

--

5,000

--

15

Землі оборони

15.01

Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил4

--

--

5,000

--

15.02

Для розміщення та постійної діяльності військових частин (підрозділів) Національної гвардії4

--

--

5,000

--

15.03

Для розміщення та постійної діяльності Держприкордонслужби4

--

--

5,000

--

15.04

Для розміщення та постійної діяльності СБУ4

--

--

5,000

--

15.05

Для розміщення та постійної діяльності Держспецтрансслужби4

--

--

5,000

--

15.06

Для розміщення та постійної діяльності Служби зовнішньої розвідки4

--

--

5,000

--

15.07

Для розміщення та постійної діяльності інших, утворених відповідно до законів, військових формувань4

--

--

5,000

--

15.08

Для цілей підрозділів 15.01-15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

5,000

--

16

Землі запасу

1,000

--

5,000

--

17

Землі резервного фонду

1,000

--

5,000

--

18

Землі загального користування4

1,000

--

5,000

--

19

Для цілей підрозділів 16-18 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду

--

--

--

--


Секретар сільської ради                                                                 З.Я.Конончук

 

 

 

 

                                                                                                                        Додаток 2

 

                                   ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                       рішенням №____-______-VII сесії

                                                                              Рожівської сільської ради від __.__.2019  

 

 

ПЕРЕЛІК

пільг для фізичних та юридичних осіб, наданих відповідно

до пункту 284.1 статті 284 Податкового кодексу України,

із сплати земельного

 

Пільги встановлюються на 2020 рік та вводяться в дію з 01 січня 2020 року. 

Адміністративно-територіальна одиниця, на яку поширюється дія рішення органу місцевого самоврядування:

Код області

Код

району

Код

КОАТУУ

Найменування адміністративно-територіальної одиниці або населеного пункту, або території об’єднаної територіальної громади

32

212

3221287001

с. Рожівка

 

32

212

3221287000

Рожівська сільська рада

 

 

Група платників, категорія/цільове призначення земельних ділянок

Розмір пільги

(відсотків суми

податкового

зобов’язання за рік)

Група платників - юридичні особи 

- органи державної влади та місцевого самоврядування,

цільове призначення:

03.04 для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій(приміщення сільської ради, дитячого садка та ФП, будинку культури);

03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови(під дитячим та спортивним майданчиками, стадіоном, криницями громадського користування).

Група  платників - юридичні особи

комунальні підприємства, засновником яких є Рожівська сільська рада

цільове призначення:

11.03 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств

Група платників – фізичні особи:

1) інваліди першої і другої групи;

2) фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

3) пенсіонери(за віком);

4)  ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

5) фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

цільове призначення:

звільнення від сплати податку за земельні ділянки, поширюється на  земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм:

01.03 для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектара;

02.01 для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара;

01.05 для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

Група платників

Власники земельних ділянок, земельних часток(паїв) та землекористувачі - на період дії єдиного податку четвертої групи - за умови передачі земельних ділянок та земельних часток(паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи

цільове призначення

01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва 

 

 

100

 

100

 

 

100

 

 

 

100

100

 

100

 

 

 

100

  

Секретар сільської ради                                                       З.Я.Конончук


Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Рожівської сільської ради Броварського району Київської області «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2020 рік»

 

І. Визначення проблеми 

Проблема, яку передбачається розв’язати з прийняттям цього рішення, полягає у вдосконаленні механізму плати за землю.

Згідно п.12.3.4 ст. 12 Податкового кодексу України (в подальшому ПК), рішення про встановлення місцевих податків і зборів є нормативно-правовим актом копія якого надсилається в електронному вигляді у десятиденний термін з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року та офіційно оприлюднюється органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін, відповідно до п.п.72.1.2.4 п.п.72.1.2 п.72.1 ст.72, п.п. 266.4.2 п.266.4 ст.266 ПК, постанови КМУ від 24.05. 2017 р. №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». Проектом передбачається створення умов для надходження до бюджету сільської ради коштів від плати за землю. Дане рішення позитивно вплине на ринкове середовище та умови конкуренції.

Отже, з метою правового регулювання господарських і адміністративних відносин між органом місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання, недопущення суперечливих ситуацій, безумовного виконання вимог Податкового кодексу України, забезпечення виконання Програми соціально-економічного, культурного та духовного розвитку територіальної громади с.Рожівка, вказана проблема потребує розв’язання шляхом прийняття рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2020 рік».                                                                                                                            Основні групи, на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Так

 

Органи місцевого самоврядування

Так

 

Суб’єкти господарювання,

Так

 

у тому числі суб’єкти малого підприємництва

Так

 

 

Доходи від плати за землю за 2018 рік склали 955,3 тис.грн. Земельний податок сплатили  платники податку на загальну суму 347,4 тис.грн. в т.ч.:  фізичні особи на суму 153,4 тис.грн., юридичні особи на суму 194,0 тис.грн. Орендну плату сплатили  платники на загальну суму 607,9 тис.грн. в т.ч.:  фізичні особи на суму 24,4 тис.грн.,  юридичні особи на суму 583,5 тис.грн.

У разі відсутності регулювання, земельний податок буде нарахований за минулорічними ставками, а у випадку коли рішення про встановлення ставок податку прийняте на рік (а в нашому випадку на 2019 рік) - ця сума буде рівна 0,00 грн. Недоотримання коштів бюджетом матиме негативний вплив на життєдіяльність територіальної громади, оскільки не буде забезпечено в повному обсязі фінансування бюджетної сфери, зокрема виплати заробітної плати працівникам, яка фінансується з сільського бюджету та соціально важливих місцевих програм.

Застосування ринкових механізмів для вирішення вказаної проблеми не можливе, оскільки здійснення вищезазначених заходів є засобом державного регулювання та відповідно до Податкового кодексу України є компетенцією сільської  ради.

Земельний податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавством плата за землю є джерелом надходжень загального фонду бюджету, за рахунок якого утримуються бюджетні установи.

ІІ. Цілі державного регулювання 

Цілі державного регулювання, безпосередньо пов’язані з розв’язанням проблеми. Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблем, визначених у попередньому розділі.                                                             

Основними цілями регулювання є:

- приведення рішення сільської ради у відповідність до норм та вимог Податкового кодексу України;

- встановлення розміру ставок земельного податку з урахуванням рівня платоспроможності громадян та суб’єктів господарювання, відповідно до потреб сільського бюджету;

- встановлення пільг щодо сплати земельного податку;

- вдосконалення відносин між сільською радою та платниками земельного податку;

- наповнення доходної частини сільського бюджету для забезпечення виконання Програми соціально-економічного, культурного і духовного територіальної громади с.Рожівка;

- забезпечення відкритості та прозорості роботи органу місцевого самоврядування.

 

ІІІ.Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей

1.Визначення альтернативних способів:

Вид альтернати

Опис альтернативи

Альтернатива 1

Не прийняття

рішення

Альтернативою регулювання земельних відносин є справляння плати за землю відповідно до рішення Рожівської сільської ради  №527-30(позач.)-УІІ від 22.06.2018  «Про встановлення місцевих податків і зборів на 2019 рік» на підставі пп.12.3.5 п. 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, що не відповідає вимогам постанови КМУ від 24.05.2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту

Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

Враховує пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговоренні проекту рішення.

Забезпечує наповнення сільського бюджету, що має сприяти належному фінансуванню бюджетної сфери та  соціально важливих місцевих програм .

Альтернатива 3:

Встановлення максимальних ставок земельного податку

Прийняття максимальних ставок дозволить збільшити  доходну частину сільського бюджету. Така альтернатива є неприйнятною у зв’язку з тим, що є непосильною для платників податків. Платники не будуть мати змоги сплатити податки вчасно і в повному обємі, що призведе до нарахування пені та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату та, як результат, виникнення соціальної напруги серед населення.

 

2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів органів місцевого самоврядування

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не прийняття

рішення

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту

Приведення рішення  у відповідність до вимог Податкового кодексу. Забезпечення відкритості та прозорості дій сільської ради.

Врахування пропозиції фізичних та юридичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Збільшує привабливість та ефективне використання земельних ділянок, які знаходяться у власності та користуванні платників плати за землю. Дозволяє наповнювати місцевий бюджет.

Відсутні

Альтернатива 3:

Встановлення максимальних ставок земельного податку

Додаткові надходження до бюджету та спрямування їх на соціально-економічний розвиток громади.

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не прийняття

рішення

Сплата земельного податку за ставками, що діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

Витрати пов’язані лише зі сплати податку за землю.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту

Відкритість та прозорість дій органу місцевого самоврядування.

Врахування пропозиції фізичних осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Встановлення пільг по сплаті податку за землю для окремих категорій громадян.

Впорядкування  відносини між сільською радою, органом фіскальної служби та платниками земельного податку.

Затрати часу, необхідні для вивчення положень про місцеві податки та збори та обговорення проекту рішення. Сплата податків за запропонованими ставками.

Альтернатива 3:

Встановлення максимальних ставок земельного податку

Вирішення більшої кількості соціальних проблем населеного пункту за рахунок зростання доходної частини сільського бюджету.

Платники не будуть мати змоги сплатити податки вчасно і в повному обємі, що призведе до нарахування пені та застосування штрафних санкцій.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Всього

Кількість суб'єктів, одиниць

2

4

2

6

14

Питома вага групи в загальній кількості, %

14,29

28,57

14,29

42,85

100

 

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не прийняття

рішення

Сплата земельного податку за ставками, що діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю.

Витрати пов’язані лише зі сплати податку за землю.

Альтернатива 2

(прийняття регуляторного акту)

Відкритість та прозорість дій органу місцевого самоврядування.

Врахування пропозиції суб’єктів господарювання, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Встановлення пільг по сплаті податку за землю.

Впорядкування відносин між сільською радою, органом фіскальної служби та суб’єктами господарювання.

Затрати часу, необхідні для вивчення положень про місцеві податки та збори та обговорення проекту рішення. Суб'єкти господарювання будуть сплачувати плату за землю за запропонованими ставками.

Альтернатива 3:

Встановлення максимальних ставок земельного податку

Відсутні

Витрати, пов’язані  зі сплатою земельного податку за вищими ставками. Надмірне податкове навантаження спричинить занепад малого бізнесу.

 

ІУ. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:

4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);

3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);

2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);

 1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива 1

Не прийняття

рішення

1

Не вирішує проблем вдосконалення плати за землю та приведення її до норм чинного законодавства. Рішення сільської ради не відповідає постанові КМУ від 24.05.2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». Зменшаться надходження до сільського бюджету, що не дозволить в повній мірі профінансувати заходи місцевих програм.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту

3

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, забезпечить фінансову основу самостійності органу місцевого самоврядування, таким чином буде досягнуто балансу інтересів громади та платників податків.

Альтернатива 3:

Встановлення максимальних ставок земельного податку

2

Надмірне податкове навантаження на субєктів господарювання знівелює вигоди від збільшення доходної частини бюджету, а саме може призвести до занепаду малого бізнесу, в результаті чого відбудеться зменшення надходжень до сільського бюджету. Балансу інтересів досягнуто не буде.

 

Рейтинг результативності досягнення цілей.

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту

Вирішує проблеми вдосконалення плати за землю. Приведення рішення ради  до норм чинного законодавства. Рішення відповідає постанові КМУ від 24.05.2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». Сплата податків за обгрунтованими ставками.

 Громадяни та суб'єкти господарювання будуть сплачувати плату за землю за ставками згідно рішення сільської ради.

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Наповнення сільського бюджету, збереження стабільного фінансового стану субєктів господарювання.

Альтернатива 3:

Встановлення максимальних ставок земельного податку

Відсутні

Надмірне податкове навантаження на громадян та суб’єктів господарювання, що спричинить занепад малого бізнесу.

Не вирішує проблем вдосконалення плати за землю, надмірне податкове навантаження, зменшення кількості суб’єктів господарювання, підвищення соціальної напруги.

Альтернатива 1

Не прийняття

рішення

Відсутні

Відсутні

Останнє місце у рейтингу, так як не вирішує проблем вдосконалення плати за землю та приведення її до норм чинного законодавства. Зменшення надходжень до бюджету.

 

Переваги обраної альтернативи

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

№1 –

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акту

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей. До сільського бюджету надійдуть кошти від сплати земельного податку, а податкове навантаження для платників податку не буде надмірним. Таким чином, з прийняттям рішення буде досягнуто балансу інтересів сільської ради та платників земельного податку. 

Зміни до чинного законодавства: Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Земельного кодексу України та інших законодавчих актів.

№2 –

Альтернатива 3:

Встановлення максимальних ставок земельного податку

Цілі регулювання можуть бути досягнуті частково. Надмірне податкове навантаження на субєктів господарювання знівелює вигоди від збільшення доходної частини бюджету, а саме може призвести до занепаду малого бізнесу.

Зміни до чинного законодавства: Податкового кодексу України,  Бюджетного кодексу України, Земельного кодексу України та інших законодавчих актів.

Виникнення податкового боргу по причині несплати земельного податку.

№3 -  Альтернатива 1

Не прийняття

рішення

Не вирішує проблем вдосконалення плати за землю та приведення її до норм чинного законодавства. Вказана альтернатива є неприйнятною.

Зміни до чинного законодавства: Податкового кодексу України,  Бюджетного кодексу України, Земельного кодексу України та інших законодавчих актів.

 

Таким чином для реалізації обрано Альтернативу 2 – встановлення економічно обґрунтованих розмірів ставок земельного податку, що є посильним для платників податку та забезпечить фінансову спроможність Рожівської сільської ради Броварського району Київської області.

 

V. Механізми та заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

 

В результаті проведення аналізу поточної ситуації на території Рожівської сільської ради Броварського району Київської області основним механізмом, який забезпечить розв’язання визначеної проблеми є встановлення запропонованих ставок земельного податку  на 2020 рік.

Заходи, які має здійснити сільська рада для впровадження цього регуляторного акта:

- розробка проекту рішення «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2020 рік», 

- проведення обговорення,  консультацій з субєктами господарювання,

- оприлюднення проекту рішення та отримання зауважень і пропозицій, 

- підготовка експертного висновку відповідальної комісії, щодо відповідності проекту рішення вимогам Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»,

- отримання висновку від Державної регуляторної служби України,

- прийняття рішення на засіданні сесії сільської ради,

- оприлюднення рішення у встановленому законодавству порядку,

- проведення заходів з відстеження результативності прийнятого рішення.

 

VI.Оцінка виконання вимог регуляторного акту залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги 

Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України.

Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків та зборів, не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.

Тест малого підприємництва додається.

 

VII.Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

 Запропонований термін дії акта:  2020 рік.

Обґрунтування:

У разі, якщо сільська рада у термін до у термін до 01 липня не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на наступний рік, такі податки справляються, виходячи з норм Податкового кодексу України, із застосуванням їх мінімальних ставок та без застосування відповідних коефіцієнтів, а плата за землю  справляється із застосуванням ставок, які діяли до 31 грудня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування плати за землю(підпункт 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України, абзац 2 частина 5 розділу ХІХ Прикінцеві положення Податкового кодексу України). Виходячи з норм Податкового кодексу України  органи місцевого самоврядування мають щорічно переглядати розміри ставок місцевих податків і зборів, що справляються в установленому Податковим кодексом порядку.

 

VIII. Визначення  показників результативності дії регуляторного акта

Впровадження даного регуляторного акта забезпечить відповідні надходження до сільського бюджету від сплати земельного податку.

Основними показниками результативності акта є:

1.Сума надходжень  до бюджету, тис.грн.

2.Кількість платників земельного податку, на яких поширюватиметься дія  рішення, осіб.

3.Рівень поінформованості платників податку з основних положень регуляторного акту.

Статистичні дані:

Назва показника

2018 рік

(факт)

2019 рік

(очікувані)

2020 рік

(очікувані в результаті застосування проекту рішення)

Земельний податок,

тис.грн.

347,4

363,3

375,0

Кількість платників земельного податку, осіб , в т.ч.

1) фізичні

 

2) юридичні

3316

 

 

3302

 

14

3343

 

 

3329

 

14

3364

 

 

3350

 

14

Рівень поінформованості субєктів господарювання та фізичних осіб з основними положеннями акта

Відповідно до частини 5 статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторні акти, прийняті органами місцевого самоврядування  офіційно оприлюднюються у засобах масової інформації, тому рівень поінформованості напряму залежить від загальної кількості населення , яке ознайомиться з ними.

Даний регуляторний акт буде розміщено на офіційному сайті сільської ради та на стендах в приміщення сільської ради.

 

IX.Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься  відстеження  результативності  дії регуляторного акта 

    Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснюватись Рожівською сільською радою за даними бюджетної та податкової звітності, статистичним методом та шляхом опитування. Відносно регуляторного акта послідовно буде здійснюватись базове та повторне відстеження його результативності. Базове відстеження буде здійснюватись до набрання чинності цим регуляторним актом, а повторне відстеження буде здійснено за три місяці до закінчення строку дії регуляторного акту.  

Comments